Using Kahoot Platform for Developing EFL Pronunciation Skills among Faculty of Education Students

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Faculty of Education, Aswan University

المستخلص

The aim of the present study was to investigate the effectiveness of using Kahoot platform for developing EFL pronunciation among Faculty of Education students. The participants of the study included (30) students (in each group) enrolled at the English section at faculty of Education, Benha University. The instruments of the study included a list of EFL pronunciation skills required for first year students and an EFL pronunciation test. The study followed the two groups (control and experimental) pre-post test design. In this design, the dependent variable is measured before and after the experiment for both groups. The EFL pronunciation test was administered to the students of both groups at the beginning. After the experimental group was taught using Kahoot platform, the EFL pronunciation test was post administered to both groups. The results were statistically analyzed (t-test) and the findings revealed that the EFL pronunciation skills of the experimental group were developed as a result of using Kahoot platform. It is recommended that Kahoot platform should be used in different educational stages for developing EFL pronunciation skills.
المستخلـــــص
يهدف هذا البحث الى معرفة مدى اثر استخدام منصة الکاهوت کأداة فى تنمية مهارات النطق فى اللغة الانجليزية لدى طلاب الفرقة الاولى شعبة اللغة الانجليزية بکلية التربية جامعة بنها. و لقد تم استخدام التصميم التجريبي ذو المجموعتين (التجريبية و الضابطه) و لقد بلغت عينة الدراسة ثلاثون طالب بکل مجموعة من طلاب الفرقة الاولى شعبة اللغة الانجليزية و تم تصميم قائمة بالمهارات اللازمة لهؤلاء الطلاب لمعرفة مدى توافر هذه المهارات لديهم؛ کما تم تحکيمها بواسطة عدد من المحکمين الخبراء فى مجال المناهج و طرق تدريس اللغة الانجليزية. وقد تم تصميم اختبار قبلى بعدى لقياس مهارات النطق لدى العينة. حيث تم اختبار الطلاب قبليا لتحديد مستوى أدائهم القبلى ثم تدريبهم عن طريق استخدام منصة الکاهوت على کيفية النطق الصحيح ثم اعادة تطبيق الاختبارعلى الطلاب لقياس مدى التقدم فى مستوى أدائهم. و لقد أثبتت النتائج عن وجود فرق فى أداء الطلاب فى المجموعة التجريبية و الضابطة فى التطبيق القبلي و البعدى لصالح المجموعة التجريبية مما يدل على مدى فاعلية استخدام منصة الکاهوت لتنمية مهارات النطق فى اللغة الانجليزية کلغة أجنبية.
 
 
 

الكلمات الرئيسية