Online Transformational Learning to develop Egyptian EFL Prospective Teachers' Pedagogical skills during COVID-19 Pandemic

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Faculty of Education, Menoufia University

المستخلص

 انتشار جائحة  کوفيد19   إلى إغلاق المدارس ولم يکن لدى المعلمين المصريين ما قبل الخدمة الوقت الکافي لمواصلة التدريب العملي الفعلي في المدارس کشرط مسبق لاجتياز برنامج اعداد معلمي اللغة الانجليزية، ولهذا تهدف هذه الدراسة إلى تنمية المهارات التدريسية لمعلمي اللغة الإنجليزية ما قبل الخدمة من خلال التعلم التحويلى عبر الإنترنت وقد استند جمع البيانات على المنهجين الکمى والکيفى ، قام الباحثان في المرحلة الأولى من الدراسة ، بتطبيق قائمة المهارات التدريسية ، ودليل التدريب العملي المقترح لمعلمي اللغة الإنجليزية ما قبل الخدمة بکلية التربية جامعة المنوفية  (ن = 33). وفي المرحلة الثانية ، أکمل 15 معلمًا قبل الخدمة للغة الإنجليزية سجل تأملى للتقييم. وقد تم تحليل البيانات کميا ونوعيا. وأشارت نتائج الدراسة الحالية إلى فعالية التعلم التحويلي عبر الإنترنت في تعزيز المهارات التدريسية لدى معلمي اللغة الإنجليزية ما قبل الخدمة.
 
 
 
Online Transformational Learning to develop Egyptian EFL Prospective Teachers' Pedagogical skills during COVID-19 Pandemic
By
Dr.Nahed Mohammed Mahmoud Ghoneim
Professor of Curriculum and Methods of Teaching English,
Faculty of Education, Menoufia University, Egypt.
Dr. Heba Elsayed Abdelsalam Elghotmy
Assistant professor of Curriculum and Methods of Teaching English,
Faculty of Education, Menoufia University, Egypt
Abstract
The spread of Covid-19 pandemic has resulted in schools' closing. Egyptian prospective teachers did not have enough time to continue the actual teaching practicum in schools as a prerequisite of their preparation program. The current study aims to explore the effectiveness of online transformational learning in developing EFL prospective teachers' pedagogical skills during COVID-19 Pandemic. Based on an interpretive paradigm, this mixed method study aimed at probing into the perceptions of Egyptian EFL prospective teachers of transforming actual teaching practicum into online one. Data collection was based on a sequential mixed methods approach; thus, in the first phase of the study, the researchers administered a pedagogical skills observation checklist and a teaching practicum course manual for EFL prospective teachers in the third year English section at the Faculty of Education of Menoufia University in Egypt (n=33). In Phase Two, 15 EFL prospective teachers completed a reflective journal. Data were analyzed quantitatively and qualitatively. The findings of the current study indicated the effectiveness of the online transformational learning in enhancing EFL prospective teachers’ pedagogical skills.
 

الكلمات الرئيسية