التمثلات الذهنية الرمزية کمنبأ بالأداء علي مهام نظرية العقل لدى الأطفال الذاتويين

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

المستخلص

 هدفت الدراسة إلى الکشف عن العلاقة بين التمثلات الذهنية ومهام نظرية العقل وإمکانية التنبؤ بالأداء علي مهام نظرية العقل من خلال درجات الأطفال الذاتويين علي مقياس التمثلات الذهنية لدى الأطفال الذاتويين، وبلغ عدد المشارکين في الدراسة (30) من الأطفال الذاتويين، ممن تراوحت أعمارهم من (4-6) سنوات، بمتوسط قدرة (63) شهرًا بإنحراف معياري قدره (5.18)؛ ولجمع البيانات، تم الاعتماد على مقياس الذکاء وجيليام والتمثلات الذهنية ومهام نظرية العقل، وأسفرت النتائج عن وجود علاقة ارتباطية وموجبة دالة احصائيا بين التمثلات الذهنية ومهام نظرية العقل لدى الأطفال الذاتويين، کما أسفرت الدراسة عن إمکانية التنبؤ بالأداء علي مهام نظرية العقل من خلال درجات الأطفال الذاتويين علي مقياس التمثلات الذهنية.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mental representations representations as a predictor of performance on the tasks theory of mind of Autism children
By
Amani Youssef Alsayed  Muhammad Musa
Abstract: The study aimed to reveal the relationship between mental representations and the tasks theory of mind and the possibility of predicting performance on the tasks theory of mind through the degrees of Autism children on the Mental representations representations of Autism children, and the number of participants in the study reached (30) of Autism children, whose ages ranged between (4) -6) Years, with an average capacity of (63) months with a standard deviation of (5.18); to collect data, the scale of intelligence, Jilliam, mental representations and tasks theory of mind were relied upon, and the results resulted in a positive and positive correlation between mental representations and the tasks theory of mind among Autism children As a power The study provided the possibility of predicting performance on the tasks theory of mind through the degrees of self-directed children on the Mental representations representations.
 

الكلمات الرئيسية