الخبرات العالمية في تحقيق فلسفة استدامة الجودة والاعتماد ومدي الاستفادة منها بمدارس التعليم الأساسي في مصر.

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية التربية - جامعة بنها

المستخلص

هدف البحث إلى التعرف علي اهم الخبرات العالمية في مجال استدامة الجودة والاعتماد ، وکيفية الاستفادة منها في تحيف نظلم جودة مستدام بمدارس التعليم الأساسي ، وفي سبيل تحقيق هذا الهدف استخدم البحث المنهج الوصفي التحليلي، وقد توصل البحث إلى أن الإهتمام باستدامة نظم الجودة والاعتماد لمؤسساتها التعليمية أمرا حتميا ، وأن السبيل لذلک العناية بعمليات التحسين المستمر لمنظومة العمل (المدخلات -العمليات -المخرجات) في ضوء أهم جهود وخبرات الإصلاح التي قدمتها التجارب العالمية .
 
 
Abstract:
The Global experiences in achieving the philosophy of sustainability of quality, accreditation and awarding it in basic education schools in Egypt.
 
  The goal of the research to identify the most important global experiences in the field of quality sustainability and accreditation, and how to use them in the manner of sustainable quality in basic education schools, and in order to achieve this goal use the research descriptive analytical method, the research has reached that attention to the sustainability of quality systems and accreditation of their educational institutions is inevitable, and that the way to take care of the continuous improvements of the work system )inputs - processes – outputs( in light of the most important efforts and reform experiences provided by global experiences.
 
 
 
 

الكلمات الرئيسية