منظمة اليونسکو وجهودها المبذولة لتطوير التعليم قبل الجامعى فى إندونيسيا

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية التربية - جامعة بنها

المستخلص

سعى البحث الحالي الى الوقوف على منظمة اليونسکو وجهودها المبذولة لتطوير التعليم قبل الجامعى فى إندونيسيا، وقد إتبع البحث المنهج الوصفى، ويهدف إلى التعرف على ماهية منظمة اليونسکو وملامحها البنائية، وعلى الجهود التى بُذلت من قِبل تلک المنظمة فى مجال تطوير التعليم قبل الجامعى فى إندونيسيا من خلال المشاريع والمؤتمرات والندوات والبرامج وورش العمل. وقد توصل البحث لعدد من النتائج أهمها: الجهود المبذولة غير کافية للوصول إلى الأهداف المنشودة والمرجوة من تلک المنظمة لتطوير وتجويد التعليم قبل الجامعى فى إندونيسيا. وفى ضوء ما أسفرت عنه نتائج البحث, يوصى البحث الحالى بالمزيد من جهود منظمة اليونسکو بالتعاون والمشارکة مع جکومة الدولة والمنظمات الحکومية وغير الحکومية فى تطوير وتحسين مراحل التعليم قبل الجامعى.  
Abstract
The current research sought to identify UNESCO and its efforts to develop pre-university education in Indonesia, and the research followed the descriptive approach, and aims to identify the nature of UNESCO and its structural features, and the efforts made by that organization in the field of developing pre-university education in Indonesia from During projects, conferences, seminars, programs and workshops. The research has reached a number of results, the most important of which are: The efforts made are not sufficient to reach the desired and desired goals of that organization to develop and improve pre-university education in Indonesia. In light of the results of the research, the current research recommends more efforts by UNESCO in cooperation and participation with the state government and governmental and non-governmental organizations in developing and improving pre-university education stages.
 

الكلمات الرئيسية