أثر استخدام برنامج الکترونى قائم على الواقع المعزز فى تنمية مهارات بناء الخوارزميات لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية التربية-جامعة بنها

المستخلص

هدفت الدراسة الحالية عن الکشف عن فاعلية الواقع المعزز فى بناء الخوارزميات وخرائط التدفق لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى ،وتحقيقا لهدف البحث المنهج التجريبى، وتکونت عينة الدراسة من (60) تلميذه من تلميذات الصف الثالث الاعدادى من مدرسة سعد زغلول الاعدادية بنات ، وقسمت کالآتى (30) تلميذه للمجموعة التجريبية (درست بالواقع المعزز)، و(30) تلميذه للمجموعة الضابطة (درست بالطريقة التقليدية)، وتمثلت أدوات ومواد الدراسة فى اختبار تحصيلى مکون من (30) فقرة ،وبطاقة ملاحظة مکونه من (105) فقرة ، وتمثيل الواقع المعزز الفصل الأول (حل المشکلة (Problem Solving ،وتوصل البحث إلى مجموعة من التوصيات والمقترحات 
 
 
Abstract:
The current study aimed at revealing the effectiveness of augmented reality in building algorithms and flowcharts for pupils of the second cycle of basic education, and to achieve the goal of the experimental curriculum, the study sample consisted of (60) students from the third preparatory grade students from Saad Zaghloul Preparatory School for Girls, and they were divided as follows: (30) his student for the experimental group (studied with augmented reality), and (30) his student for the control group (studied by the traditional method), and the study tools and materials were represented in an achievement test consisting of (30) paragraphs, and a note card consisting of (105) paragraphs, and the representation of reality Chapter One Enhancer (Problem Solving), and the research reached a set of recommendations and proposals
 

الكلمات الرئيسية